Kādu vizītkarti veidot fotogrāfam?
Vizītkarte – ne tikai informācija par personu vai kompāniju.Vizītkarte ir neatņemama biznesa etiķetes sastāvdaļa, kas liecina par Jūsu gatavību turpināt sadarbību, Jūsu vēlēšanos un ieinteresētību ilgtspējīgās partnerattiecībās.
Vizītkartes rašanās vēsture
Vizītkartes ideja ir ļoti sena, tās dzimtene esot Ķīna: jau 3.-2.gs. katram ierēdnim saskaņā ar imperatora rīkojumu bija jābūt speciālai sarkana papīra kartītei, uz kuras uzrakstīts viņa vārds, uzvārds un amats.
Nosaukums „vizītkarte” ir radies no franču vārda „vizite” (apciemojums, vizīte), tas parādījies jau jaunajos laikos, kad arī Francijā 17.gs. karaļa Luija XIV valdīšanas laikā tika ieviestas līdzīgas kartītes, kas tika izmantotas kā dižciltīgu ļaužu atribūts kā liecība par īpašnieka augsto statusu.
Plašākā sabiedrībā vizītkartes kļuva populāras 19.gs. 60.gados, tās izmantoja prezentācijas nolūkos, norādot savu vārdu, uzvārdu, adresi, kā arī amatu un nopelnus. Vizītkartes tika darinātas pēc individuāla pasūtījuma, tās noformēja ar dekoratīviem šriftiem un viņjetēm.
Vizītkaršu veidi
Personiskās vizītkartes domātas galvenokārt neformālajai saskarsmei, tāpēc tās satur vienīgi informāciju par savu īpašnieku – personas vārdu, uzvārdu, kontakttelefonu, e-pastu, u.c. ziņas pēc klienta vēlmes. Vizītkartes stila izvēle nav ierobežota.
Korporatīvā vizītkarte satur informāciju tikai par kompāniju: tās logotipu, darbības sfēru, preču vai pakalpojumu uzskaitījumu, firmas adresi, kontakttelefonus, faksu, vebsaitu, u.tml. ziņas.Lietišķās vizītkartēs ietver informāciju gan par tās īpašnieku (vārds, uzvārds, amats), gan iestādi (firmu, kompāniju), kuru tas pārstāv (nosaukums, nozare, logotips, kontakttālruņi, adreses, u.c.).
Kļūdas veidojot vizītkarti
1) Teksts uz vizītkartes ir pārāk tuvu malām. Kādēļ tā ir kļūda? Jo fiziski ar laiku vizītkartei pirmās norīvējas malas un līdz ar to teksts, kas tur rakstīts.
2) Teksts, tas ir, fonta lielums ir pārāk mazs, fonta lielumam jābūt tādam, lai turot vizītkarti rokā un ar izstieptu roku joprojām būtu iespēja tekstu salasīt.
3) Vizītkartes noformējums pilnīgi neko neliecina vai par maldina par vizītkartes patieso ziņojumu. Tā bija arī pirmā kļūda, ko es pieļāvu, kā topošais fotogrāfs, izveidoju vizītkarti pilnīgi melnu, tiesa ar savu seju un vārdu uzvārdu un telefona numuru. Lieki teikt, ka vizītkarte vairāk atgādināja - apbedīšanas biroja darbinieces karti.
Vizītkartei aptuveni būtu vismaz nedaudz jāliecina par patieso vēstījumu, ko tā nes, ja tas ir fotogrāfs tad ļoti labi ir vai nu foto aparāta simbols/ ikona/ bilde ( ja vien tā ir daļa no topošā fotogrāfa brenda) vai nu vismaz tad profesijas nosaukšana - fotogrāfs.
4) Daudziem jauniem fotogrāfiem iesācējiem, kas vēl ir nezināmi labs padoms ir uz vizītkartēm drukāt - seju/ portretu. Kādēļ? Lai paņemot Jūsu vizītkarti arī pēc mēneša būtu skaidrs, kurš bija tas cilvēks, kas šo vizītkarti deva, vārdu varbūt Jums aizmirsīs, bet seju ne tik ātri un cilvēkam būs vieglāk atminēties. Ak, jā šī sieviete taču man deva šo vizītkarti, jā atceros, viņas matu griezumu.
Vizītkarte, kas vairāk atgādina apbedīšanas biroja karti.
Otrās vizītkartes kļūda- vēlme izskaistināt bez pamata. Izvēloties likt fotoaparāta simbolu uz kartes, nemaz nespējot paskaidrot pati sev- vai šis fotoaparāts būs mans logo simbols, mana atpazīšanas zīme vai mans brends?
Tā kā sapratu, ka nākotnē noteikti ne mājaslapā, ne uz bildēm nekur šis simbols vairs neparādīsies, tad nav pamatojuma drukāt vizītkarti ar simbolu, kas neietilpst brendā.
Ar ko fotogrāfam brendoties ir jāizdomā jau pašā sakumā- tas būs īpašs fonts vārdam un uzvārdam? Īpašas krāsas, kā atpazīšanas zīme? Īpašs sauklis, vēstījums? Kad tas veiksmīgi izdomāts, tad vēlams arī šo simboliku ietvert mājaslapā uz vizītkartes.
Kārtējā vizītkarte, bet teksts pārāk tuvu malā.
Kļūda -maldinoša vizītkarte- acu ārsts vai fotogrāfs?
Kļūda -izvēloties tekstu uz vizītkartes, kas vairāk atgādina- piemiņas plāksnes tekstu.
Pēc daudzu dienu analizēšanas un testēšanas un eksperimentēšanas nonācu pie šāda galarezultāta
- ar bildi
- ar domēna vārdu, kas ir mans vārds/uzvārds (atmetu pirmo domēnu www.fotografs-photograph.lv, kas ir pārāk sarežģīts.
- ar telefonu, epastu
- ar profesijas minēšanu
- ar pietiekami lielu atstarpi no malām